Во минатото, општеството било заразено со национална и етничка дискриминација, но денес, се случува таканаречениот „изгледизам“ (lookism). Ова е дискриминаторски третман на помалку атрактивни луѓе.

Истражувањата покажуваат дека атрактивните луѓе имаат повеќе шанси да станат успешни, да добијат подобри работни места и да градат кариери. Ние го истраживме овој поим и дознавме како „убавината“ влијае врз нашите и туѓите животи.

Што е „изгледизам“?

За време на истражувањето во САД, беше откриено дека појавата на дискриминација врз основа на физичкиот изглед се случува почесто од етничка или национална дискриминација.

Постои дури и поим, lookism што значи дека помалку атрактивни луѓе имаат помалку шанси да изградат кариера и да бидат успешни во целина.

Првпат бил широко користен во 2016 година кога една жена-вработена во една голема компанија била испратена дома без плата, бидејќи одбивала да носи чевли со потпетици.

Сосема е можно дека за 10 години, ќе биде забрането да имате кодекс за облекување во една компанија или да барате да носите специфична шминка или фризура. Но, сега човек не може да добие работа, бидејќи облеката му е премногу голема и насмевката не му е доволно атрактивна.

Како мозокот реагира на убавината

Ние реагираме на убавината, како што гладниот реагира на храна. Научниците во студиите спроведени во Општата болница во Масачусетс, Медицинскиот факултет во Харвард и Технолошкиот институт во Масачусетс откриле дека кога некое лице гледа атрактивно лице, истите региони на мозокот се активираат кога гладниот гледа храна или кога коцкар гледа пари. Значи, влијанието на убавината е делумно надвор од нашата контрола.

Научниците мислат дека нашата привлечност кон убавината е биолошка работа, а не социјална. Новородените деца подолго време гледаат фотографии од атрактивни луѓе, иако тие сè уште немаат социјално искуство.

Првиот впечаток е автоматски одговор од нашиот мозок. Постои термин, ореол ефект кој се случува кога ќе донесеме заклучок за нешто, судејќи по една мала работа. На пример, ако некое лице е атрактивно, ние автоматски ќе претпоставиме дека се паметни, љубезни и талентирани.

Еве како ореол ефектот влијае врз нас:

  • Жените кои имаат средна количина на шминка се сметаат за поатрактивни и компетентни, и изгледа дека е полесно да се работи со нив.
  • Лицето кое има симетрично лице изгледа поздраво.
  • Атрактивните непознати изгледаат подоверливи.
  • Поротата во судот ќе ѝ даде поблага казна на атрактивна личност.
  • Убавиот професор ги мотивира учениците да учат повеќе.
  • Атрактивни луѓе во добра физичка форма имаат поголема веројатност да добијат заем.

Како општеството го поттикнува култот на убавината

Барањата за атрактивен изглед се зголемуваат. Јужна Кореја е „главен град“ на пластична хирургија во светот. Овде, дискриминацијата поврзана со изгледот се јавува почесто од било кое друго место. И тоа има влијание врз самодовербата, здравјето, па дури и индексот на телесната маса на луѓето.

Цената што ја плаќаме за култот на убавината

Атрактивните луѓе имаат поголеми шанси да бидат викнати на интервју за работа, доколку двете биографии се просечни, според истражувањата.

Изгледот ја извртува перцепцијата на професионализмот. Атрактивните научници се поинтересни за луѓето и повеќе сакаат да ги читаат нивните студии.

Атрактивните политички кандидати добиваат 20% повеќе гласови.

Убавината е поврзана со бонуси и парични казни. Жените кои се попривлечни во просек добиваат 8% повеќе пари, а жените кои се „под просек“ плаќаат казни од околу 4% од нивниот приход. Атрактивните мажи заработуваат околу 4% повеќе од оние за кои се верува дека се непривлечни.

Атрактивни луѓе продаваат повеќе. Убавите агенти за недвижности заработуваат повеќе и го користат нивниот изглед поактивно како комплимент за нивните професионални вештини.

Професорката Рене Енгел верува дека опседнатоста со изгледот е психолошка болест на целото општество. Таа поминала 15 години истражувајќи зошто луѓето сакаат да бидат атрактивни и напишала книга за тоа како опсесијата со совршен изглед им наштетува на жените.

Сподели на Facebook
пати видено