Полесно е да се верува во магија отколку да се разбере како луѓето можат да направат метална машина од 1.000 тони да лета на небото. Незнаењето предизвикува страв од работи што не ги разбираме. Затоа многу пилоти и други вработени во авиокомпаниите често разменуваат информации за воздушниот сообраќај и ризиците. Тие исто така објаснуваат зошто авионите се добра работа. Ова се 16 јасни одговори на највозбудливите и најтешките прашања што му пречат секој човек кој некогаш видел авион.

16. Како некој пристапува до пилотската кабина ако вратата е блокирана однатре?

Постои посебен код што мора да го внесе стјуардесата за да пристапи до пилотската кабина. Ова е неопходно во одредени случаи – ако и двајцата пилоти изгубиле свест, на пример. Капетанот на авионот го открива кодот пред летот и го дава на екипажот. Откако ќе се внесе кодот, вратата ќе се отвори за една минута, освен ако пилотите не направат нешто. Ако пилот гледа на камерата дека не е стјуардеса зад вратата, пилотот целосно ќе ја блокира вратата и нема да има начин натрапникот да влезе внатре.

15. Може ли пилотите да имаат дебели мустаќи или пирсинг?

Бујните бради, мустаќи, пирсинг и сите други украси на лицето не им дозволуваат на пилотите правилно да носат маски за кислород. Маските треба да се фиксираат многу цврсто на главата. Затоа, лицата на пилотите секогаш треба да бидат чисти, а понекогаш е дозволено само малку брада. Инаку, може да дојде до ситуација која ги загрозува животите на патниците.

14. Што се случува ако сите мотори престанат да работат?

За време на секој лет, авионите се префрлуваат на режим каде моторите работат на нула потпора. Многу ретко се случува сите мотори да откажат. И дури и во таква ситуација, постои можност повторно да се стартуваат моторите. Но, дури и без моторите, авионот може да слета. Најпознатиот случај бил со Boeing 747 над Јава во 1982 година. Авионот влегол во облак од вулкан, а сите 4 мотори престанале да работат. Екипажот успеал да слета на блискиот аеродром и ниту еден од 263 патници не бил повреден.

13. Колку долго работат маските за кислород?

Маските за кислород можат да функционираат 10-15 минути. Ова е доволно време за пилотот да го спушти авионот до висина каде што можете да дишете нормално. Пилотите имаат свои маски за кислород, кои работат подолг временски период. Тоа е затоа што тие треба да бидат во можност да го слетаат авионот, без губење на фокусот.

12. Дали пилотите спијат во пилотската кабина?

На подолги летови, може да има 2 екипи или 3 пилоти кои меѓусебно се заменуваат, така што секој може да се одмори. Пилотите спијат и одмораат во посебна просторија. Важно е дека екипажот постојано е во контакт со контролорите на сообраќајот и дека најмалку еден пилот го контролира летот.

11. Зошто авионите понекогаш прават кругови пред да слетаат?

Ова е сосема нормална ситуација. Авионот може да направи втор круг од различни причини. На пример, на пистата може да има предмет или животно, може да има многу силен страничен ветар, или аеродромот може да биде привремено затворен за итно слетување на друг авион.

10. Ако се роди бебе во авионот, од која земја ќе добие државјанство?

Постојат неколку опции. Детето може да биде државјанин на:

  • Земјата во која е регистриран авиопревозникот;
  • Земјата над која е родено детето;
  • Земјата во која авионот слетал.

Во повеќето случаи, првата опција е најпопуларна, но одлуката ја донесува авиокомпанијата, земајќи го предвид законот.

9. Може ли авион да слета на автоматски режим?

За време на слетувањето, можно е да се избере автоматски режим за слетувањето, но режимот треба да биде активиран од пилот. Режимот треба да се контролира и да се прилагоди доколку е потребно.

8. Грубо слетување на вода или на земја – што е побезбедно?

Ова зависи од моделот на авионот. Во повеќето случаи, полесно е да се слета на земја. Водата ќе го поплави авион многу брзо, а исто така е „погруба површина“ од земјата поради густината и конзистентноста. Според статистичките податоци, шансите за преживување се поголеми кога авионите слетуваат на земја, а не во водата.

7. Што јадат пилотите за време на летот?

Постои посебно мени за пилотите со неколку јадења од кои можат да изберат. Ако капетанот сака пилешко, тогаш копилотот ќе добие риба или друго месо. Ова е најдобриот начин да се избегне труење со храна од истите состојки.

6. Зошто пилотите понекогаш летаат заедно со патниците?

Понекогаш пилотите мора да летаат од еден аеродром до друг заедно со патниците. Во авионот, ако носат униформа, не можат да спијат, да јадат или да гледаат филмови со слушалки пред патниците. Пилот што го прави ова може да ги збуни патниците или дури и да предизвика паника. Поголемиот дел од времето, пилотите летаат на дополнителни места во кабината.

5. Што е полошо: удирање на птица, невреме со град или удар од гром?

Молњите често удираат во авионите, а патниците дури и не го забележуваат тоа. Птиците претставуваат поголема опасност отколку што мислите. Ако птиците влезат во турбина, тие можат да ја уништат или дури и да предизвикаат пожар. Не секој ветробран е доволно силен за да преживее судир со птица. Ова е причината зошто постојат посебни генератори на бучава. Градот е исто толку опасен, но лошото време е многу полесно да се забележи и да се избегне.

4. Зошто во турбините имаат спирали?

Турбините можат да работат речиси без никаква бучава. Доколку некој им се доближи може серипзно да настрада. По серијата несреќи, турбините сега имаат спирали или специјални знаци во центарот, така што луѓето можат да видат дали моторот е вклучен или исклучен.

3. Може ли „обичниот човек“ да слета авион?

Ако зборуваме за модерен авион, тука има добри шанси за успех. Неодамнешниот експеримент на симулатор за летање покажа дека стјуардеса успеала да слета авион. Во најголем дел, ова е благодарение на компјутерските системи кои ќе го насочуваат и слетаат авионот додека лицето во пилотската кабина добива инструкции преку радио за тоа што да прави.

2. Зошто не им даваат падобрани на патниците?

Ова звучи чудно, падобранот најверојатно нема да ви го спаси животот доколку авионот почне да паѓа. Дури и во мирна ситуација, повеќето луѓе не можат да го постават правилно и безбедно да слетаат. А со цел да скокнете од авионот и да не се повредите, авионот треба да лета полека и не повисоко од 4.800 метри. Но, има и некои патници што носат падобрани како рачен багаж.

1. Дали пилотите се плашат од летање?

Најголемата авионска несреќа во историјата не се случила на небото; таа се случила на земјата. Во 1977 година, две авиони се судриле на пистата, а 583 лица загинале. Според статистичките податоци, повеќето инциденти се случуваат во првите 3 минути по полетувањето и 8 минути пред слетувањето. Но, сепак, 95,7% од луѓето кои биле во авионска несреќа преживеале.

Ако сакате да имате подобри шанси за преживување, седнете во задниот дел од авионот: најбезбедните седишта се таму.

Сподели на Facebook
пати видено