Приказната за „Алиса во земјата на чудата“ на Луис Керол имаше неверојатно влијание врз кино, литература, па дури и психологија. Дури и психолошко нарушување е именувано според главниот лик.

Оваа приказна на навидум невини деца беше предмет на жестоки дискусии од научници од 20 век, па дури и Фројд зборуваше за тоа. Поентата на дискусиите беше едноставна: дали приказната е напишана за деца или за возрасни?

1. Смалувањето и растењето на Алис е знак на пубертет.

Кога Алиса ќе изедеше или испиеше нешто се смалуваше или зголемуваше и се плашеше дека ќе исчезне целосно. Иако немаше вистински причини за промените во нејзиното тело во текстот, научниците имаат 3 верзии за тоа што би можело да биде скриеното значење зад таа сцена:

Телото на Алиса се менува на сличен начин како што се менува тело на тинејџер за време на пубертетот. Многу луѓе мислат дека Керол го покажал пубертетот на ликот. Но, оваа идеја исто така може да биде погрешна затоа што Алиса има само 7 години и премногу е млада за да се биде тинејџерка.

Астрономите го поврзуваат ликот со проширениот Универзум. Според една од теориите, количината на материја во Универзумот постојано се намалува што на крајот ќе доведе до негово исчезнување.

Други луѓе гледаат индикација за халуциногени супстанции, што ги тера луѓето да бидат целосно дезориентирани, исто како Алиса.

2. Свињата што ја има кралицата е англиски крал.

Се верува дека приказната е алузија на Војната на розите што се случила во Англија во 15 век. Овој временски период бил полн со измами, предавства и имало многу исечени глави – исто како во приказната. Да претпоставиме дека претпоставката е точна, тогаш бебето кое се претвора во свиња е член на Белата роза. И поконкретно, тоа бил Ричард III.

3. Мирисот на бибер во куќата на војвотката го крие мирисот на лоша храна.

Приказната случајно спомнува дека куќата на војвотката мириса многу на бибер затоа што галебот додавал бибер во супата. Но, можеби е навестување за проблемот дека храната во тоа време многу се зачинувала, за да се убие мирисот на скапани состојки.

4. Алиса е Ева, која станува грешник.

Авантурите на Алиса започнуваат во тивка градина. Тоа беше идилично место, зелено и тивко, и затоа многу луѓе ги потсетува на Едемската градина. Но, Алиса не зема јаболко, таа се спушта низ зајачка дупка и влегува во свет што создава неверојатни промени во неа. Оваа теорија се чини дека е прилично логична: децата се невини, но кога Алиса влегува во дупката (го зема јаболкото), таа влегува во светот на пубертетот, животот на возрасните и станува грешник.

5. Клучеви, врати и гасеници се Фројдови симболи

Кога фројдските теории станаа многу популарни ширум светот, приказната за Алиса се покажа дека е полна со гинеколошки симболи. Љубителите на Фројд успеаја да ги видат симболите во вратите што беа скриени зад завесите, и клучеви што ги отвораат овие врати. Се разбира, не можеа да го пропуштаат Абсолем – џиновската гасеница што личи на, знаете што.

6. Волрус и Карпентер всушност се Буда и Исус

Ова е името на песната што браќата близнаци Тедлди и Твидлум ја читаат на Алиса. Песната ја раскажува приказната за Волрус и Карпентер, кои шетаат на плажа и повикуваат остриги да одат со нив. Остригите одат на брегот и Волрус и Карпентер ги јадат. Волрус потоа плаче на крајот.

Постојат неколку толкувања:

Волрус е карикатура на Буда, а Карпентер е Исус. Логиката е едноставна: Волрус е дебел и среќен, затоа тој е Буда или слон Ганеша, а Карпентер е директен упат за професијата на таткото на Исус.

Некои луѓе веруваат дека Волрус и Карпентер се политичари кои ги убиваат масите – остриги.

7. Песната за Белиот зајак во поглавје 12 ја открива љубовната мистерија на самиот Керол

Некои истражувачи гледаат повикување на невообичаената поврзаност помеѓу Луис Керол и Алиса Лидл, што била прототип на главниот лик. Еве ги стиховите за кои зборуваме:

Тој им испрати збор дека не сум отишол

(Знаеме дека е вистина):

Ако таа треба да ја изврши работата,

Што би станало од вас?

Ова е еден од најчувствителните моменти во толкувањето на приказната. Некои луѓе мислат дека кога девојчето требало да дојде до одредена возраст, писателот требало да се ожени со неа, но поради некоја причина имал расправија со г-ѓа Лидл и оттогаш никогаш не ги видел членовите на семејството.

Отсекогаш ве мачеле големите прашања? Верувате дека светот не е толку едноставен и дека постојат и работи кои не ги гледаме? На вистинското место сте. Посетете го каналот Мистерии и урбани легенди.

Сподели на Facebook
пати видено