Дали некогаш сте се запрашале зошто сте честопати вклучени во проблеми? Проблемот е во тоа дека кога ќе се обидете да ја поедноставите задачата, мозокот е врзан за стереотипи кои комплицираат сè.

Зошто сето ова ни се случува?

1. Тенденција да се дејствува по линијата на помал отпор

Добро е да се дејствува за да се потроши малку напор и ресурси, но тоа не значи дека таквата одлука во иднина ќе биде добра. Овој трик често се користи од страна на компаниите за промовирање на нивната стока. На пример, кога ќе купите лаптоп, тие автоматски ви нудат инсталирање на разни „стандардни“ програми, кои всушност се непотребни. Или уште една опција – вашиот продавач „автоматски“ ќе ве однесе до нов пакет на „бонуси“ кои не се навистина предност. Многу е покорисно да го разгледате проблемот и да одвоите време да барате поволни можности.

2. Навиката да верувате во најдоброто

Зошто да се подготвите за испитот ако можете да научите едно прашање и да се надевате на среќа? Истиот принцип се пренесува и во други сфери на животот – семејство, работа, здравје. Секој почетник бизнисмен е убеден дека ќе успее, па затоа не мисли на резервни опции за напредок или безбедно повлекување. Вљубените се венчале „еднаш и засекогаш“ без да обрнуваат внимание на статистиката, гледајќи го бракот преку розова очила. Да се биде оптимист е добро, но нема да ви наштети да бидете повнимателни.

3. Слепа верба во добрите намери на другите

Нема светци, инаку сите ќе живееме на небото и наместо капи ќе имаме ореоли. Продавачот ќе стори сé за да ве натера да го купите производот, а потоа среќно ќе ги протрие рацете. Фризерот профитира кога тој ве убедува да ги користите неговите скапи услуги. Целта на лекарите е да продаваат повеќе лекови. Вие не мора да мислите дека го прават сево ова од љубов кон човештвото. Ценете го секој производ од гледна точка на оние кои го рекламираат. Која е мотивацијата на луѓето наоколу каква корист добиваат? Немојте да бидете глупави и да бидете измамени од ласкави зборови.

4. Помеѓу стандардот и новините – избор во корист на второто

Човечкиот мозок е толку среден што мора да спореди сè со фокусирање на квантитативни индикатори, а не квалитативни. Значи, ако ви се понуди избор помеѓу нормален будилник и новина која покрај основните карактеристики, можете да ја измерите влажноста, крвниот притисок и да пее песни на јапонски, веројатно ќе го изберете новото чудо.

Но, веќе имате апарат за крвен притисок, навлажнувачот е на полица, го користите само еднаш годишно … зошто да плаќате повеќе за таков скап уред? Зарем не е попрофитабилно да ја добиете најдобрата опција со функционалноста што навистина ќе ја користите?

5. Навика за избегнување на важни одлуки

Ова е вообичаен проблем кога треба да се справиме со комплексен проект или да одлучиме за важен настан, мозокот прави сé што може за да најде причина зошто одложувањето е потребно. Неочекувана болест, акумулиран замор, способноста да се одложи сè за утре е само мала листа на методи за бегство. Како да се мотивира волјата? Свесно ги елиминирајте сите начини за повлекување со добивање на поддршка од вашите роднини. На пример, се обложувате со пријателот дека ако не загубите 10 килограми за два месеца, тогаш му го исплаќате договорениот износ.

6. Акцент на моменталните задоволства

Зошто е толку тешко да се откажеме од штетните навики – алкохол, слатко во ноќта, купување скапи работи кои го јадат целиот буџет? Факт е дека нашиот мозок тешко може да ги пресмета последиците од дејствата во далечната и магловита иднина ако сега ги чека нешто пријатно и исполнето со позитивни емоции.

7. Вообичаено е да се доживее првичното искуство како најдобро

Потсетете се на тешкотијата што ја имавте кога се учевте да преминете од телефонот со копчиња на екран на допир. Многу луѓе се уверени дека вкусот на сладоледот од детството не може да се спореди со производството на која било од современите компании. И сето ова е затоа што човечкиот мозок е програмиран да го перципира првото искуство како стандард што потоа се споредува. Затоа сè изгледа подобро порано – првите нови фармерки, првата љубов, првата победа.

Но, ова е трик! Не секогаш минатото е подобро од сегашноста. Ние мора да се потсетиме на оваа особеност на нашето размислување и да се обидеме да останеме отворени за нови искуства. Уживајте во вистински достигнувања наместо стереотипи.

Сподели на Facebook
пати видено