Професионални пилоти и стјуардеси се обучени речиси колку што се специјални агенти. Тие можат да забележат најмали детали, дефекти и други работи дури и кога седат на обично патничко седиште.

1. Мраз

Во многу студено време, површините на авионите се покриени со специјални хемикалии кои спречуваат замрзнување за време на летот. Ако ова не е потребно, хемикалиите не се ставаат. Но шансите за замрзнување сѐ уште се прилично високи.

Водечкиот професор и пилот, Тања Гатлин, вели: „За време на слетувањето, силата на моторите значително се намалува и тие не произведуваат доволно топлина, па шансата дека авионот ќе биде покриен со мраз е многу висока“.

Пилотите честопати обрнуваат внимание на тоа колку брзо мразот се формира на стаклото на прозорецот кога паѓа моќта на моторите (исто како и бучавата) и колку е дебел мразот.

2. Сомнителни мириси

Чуден звук е најјасниот знак дека нешто не е во ред. Но, патничката област на авионот е звучно изолирана, па затоа пилотите честопати посветуваат внимание на вториот најдобар знак за опасност – мирис.

Според Том Фариер, поранешниот директор на Здружението за безбеден воздушен транспорт, мирисите се движат низ авионите прилично слободно а некои (на пример, горивото, хидрауличната течност, прегреаниот воздух) се прилично карактеристични.

3. Аголот на светлината што доаѓа низ прозорецот

Ако патувате во текот на денот, обрнете внимание на аголот помеѓу светлото и рамниот прозорец. Искусните пилоти знаат дека промената на аголот на светлината е првиот знак дека авионот ја сменил насоката.

Понекогаш, маршрутата може да се промени поради временските услови или дефект, но патниците не се информирани за ова за да се избегне паника. Исто така, лесно може да се предвиди одложување со гледање на агли на светлина.

4. Пораки за задоцнување на летот

Многу патници не знаат дека ако нивниот лет е одложен, тие имаат право да знаат зошто се случило и чија грешка е тоа. Патрик Смит, пилотот и авторот на Ask the Pilot, вели дека можете да ја прашате стјуардесата околу проблемот ако авионот е на пистата 20 минути или подолго.

Проблемот никогаш не е нешто техничко што патниците не можат да го разберат. Тоа е секогаш нешто што секој лесно може да го сфати. Ако сакате јасно објаснување, се што треба да направите е да побарате од стјуардеса или вработен во аеродромот учтиво да ви објаснат.

5. Каде се излезите

Луѓето кои патуваат со авион често не обрнуваат многу внимание на информациите што се дадени за локацијата на излезот во случај на пожар.

Џон Чесир, поранешен пилот вели дека секогаш обрнува внимание на излезот во случај на пожар, колку е далеку и колку време ќе му треба за да стигне до него. „Секогаш размислувам за тоа колку чекори има меѓу мене и излезот во случај на пожар. Ова го правам ако во авионот има чад, темно е, па дури и ако е свртен наопаку, па ќе можам да го најдам излезот, да ја отворам вратата и да излезам“, вели Џон.

6. Соопштенија за време на летот

Професионалните пилоти секогаш обрнуваат внимание на најавите дури и кога не работат. На пример, најавата: „Стјуардеси, ве молиме да дојдете во пилотската кабина“ е скоро секогаш знак дека има проблем.

Сепак, понекогаш оваа објава може да значи дека пилотот само сака чаша чај или капучино.

Бонус: Потпирачите за раце можат да се кренат и на седиштата до прозорецот и на седиштата до патеката

Многу луѓе се нервираат бидејќи мислат дека потпирачите се фиксирани. Сепак, тоа не е сосема така. За да ги кренете, притиснете го малото копче скриено во близина на основата на потпирачот за раце. Сепак, треба да бидете подготвени стјуардесите да ве замолат да ги вратите на првичната позиција за време на полетувањето и слетувањето.

Сподели на Facebook
пати видено